Debata nad raportem o stanie gminy Moryń

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
30 maja 2019

Rok 2019 jest pierwszym, w którym zgodnie ze znowelizowanymi przepisami ustawy o samorządzie gminnym, Burmistrz Morynia zobowiązany jest w terminie do dnia 31 maja przedstawić Radzie Miejskiej w Moryniu raport o stanie gminy.

Raport obejmuje podsumowanie działalności Burmistrza w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy.

Rada rozpatruje raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi.

Nad przedstawionym przez Burmistrza raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę, w której uczestniczą radni, zabierając głos bez ograniczeń czasowych. W debacie nad raportem o stanie gminy mogą zabierać również głos mieszkańcy gminy. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos składa do Przewodniczącego Rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami, co najmniej 20 osób.

Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma odbyć się debata nad raportem o stanie gminy.

Termin sesji ustalono na dzień 19 czerwca 2019 roku.

Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności dokonanych do Przewodniczącego Rady zgłoszeń. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi maksymalnie 15.

Po zakończeniu debaty nad raportem o stanie gminy Rada przeprowadzi głosowanie nad udzieleniem Burmistrzowi wotum zaufania.

W związku z ustaleniem terminu sesji Rady Miejskiej, na której ma odbyć się debata nad raportem o stanie gminy na dzień 19 czerwca 2019 r., zgłoszenia do debaty przyjmowane będą w pok. Nr 14 Urzędu Miejskiego w Moryniu do 18 czerwca 2019 roku do godz.1515.

Pełna treść raportu o stanie gminy Moryń dostępna jest na BIP: http://bip.moryn.pl/strony/menu/105.dhtml

 

Galeria

  • Powiększ zdjęcie raport logo

    raport logo