Debata nad raportem o stanie gminy Moryń
Rok 2019 jest pierwszym, w którym zgodnie ze znowelizowanymi przepisami ustawy o samorządzie gminnym, Burmistrz Morynia zobowiązany jest w terminie do dnia 31 maja przedstawić Radzie Miejskiej w Moryniu raport o stanie gminy.
Raport obejmuje podsumowanie działalności Burmistrza w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy.
Rada rozpatruje raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi.
Nad przedstawionym przez Burmistrza raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę, w której uczestniczą radni, zabierając głos bez ograniczeń czasowych. W debacie nad raportem o stanie gminy mogą zabierać również głos mieszkańcy gminy. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos składa do Przewodniczącego Rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami, co najmniej 20 osób.
Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma odbyć się debata nad raportem o stanie gminy.
Termin sesji ustalono na dzień 19 czerwca 2019 roku.
Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności dokonanych do Przewodniczącego Rady zgłoszeń. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi maksymalnie 15.
Po zakończeniu debaty nad raportem o stanie gminy Rada przeprowadzi głosowanie nad udzieleniem Burmistrzowi wotum zaufania.
W związku z ustaleniem terminu sesji Rady Miejskiej, na której ma odbyć się debata nad raportem o stanie gminy na dzień 19 czerwca 2019 r., zgłoszenia do debaty przyjmowane będą w pok. Nr 14 Urzędu Miejskiego w Moryniu do 18 czerwca 2019 roku do godz.1515.
Pełna treść raportu o stanie gminy Moryń dostępna jest na BIP: http://bip.moryn.pl/strony/menu/105.dhtml