„Dobre Słowa” - telefon dla samotnych seniorów
Realny problem, konkretna pomoc
Jak wynika z najnowszego raportu Szlachetnej Paczki co czwarty nasz sąsiad wraca do pustego mieszkania. Jednoosobowych gospodarstw jest dziś w Polsce aż pięć milionów. Przymusowa kwarantanna związana z pandemią koronawirusa pogłębia poczucie samotności, zwłaszcza u osób starszych, co przynosi dramatyczne konsekwencje – zarówno dla zdrowia psychicznego, jak i kondycji fizycznej. Odpowiedzią Szlachetnej Paczki na zdiagnozowany w raporcie problem społeczny są konkretne działania wspierające seniorów, w tym uruchomienie specjalnej infolinii „Dobre Słowa”.
Jak skorzystać z telefonu dla seniora?
Ścieżka jest prosta, a zadzwonić może każdy senior, który potrzebuje rozmowy. Telefon odbierze specjalista – psycholog lub terapeuta, z którym będzie można podzielić się swoimi przemyśleniami, trudnościami, obawami, czy po prostu – opowiedzieć, co słychać. Infolinia będzie dostępna dla seniorów każdego dnia w godzinach 10:00–12:00 oraz 17:00–19:00.
„Dobre Słowa” dotrą wszędzie tam, gdzie znajdują się osoby starsze. Przebywasz w szpitalu, domu opieki czy w czterech ścianach swojego domu? Jeżeli tylko czujesz, że chciałbyś z kimś porozmawiać lub po prostu – usłyszeć życzliwy głos drugiego człowieka, zadzwoń pod numer 12 333 70 88.
Zadzwoń – czekamy właśnie na Ciebie
„Czy ktoś będzie miał czas i ochotę, żeby słuchać, co u mnie?”, „A o czym ja będę rozmawiała?” – jeżeli tylko takie myśli powstrzymują Cię przed sięgnięciem po telefon, to bez obaw. Nie potrzebujemy z góry ustalonego tematu rozmowy, nie wypytujemy o szczegóły, o których nie chcesz mówić – jesteśmy tutaj po to, żeby wspierać się wzajemnie w tym trudnym czasie, żeby być razem – pomimo przeciwności. Niech połączą nas „Dobre Słowa”.
Akcję „Dobre Słowa – telefon dla seniorów” można również wesprzeć finansowo, a przez to pomóc tym, dla których powstała. Więcej na www.szlachetnapaczka.pl.
Drogi seniorze, czekamy właśnie na Ciebie! Zadzwoń pod numer 12 333 70 88