Teleplatforma Pierwszego Kontaktu

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
8 czerwca 2021

NFZ uruchomił pod bezpłatnym numerem telefonu 800 137 200 Teleplatformę Pierwszego Kontaktu, która umożliwia skorzystanie z pomocy medycznej w weekendy, święta oraz poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych.

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK) jest dostępna:

  • poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, czyli:
  • od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia
  • w soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia.

 

Z TPK możesz skorzystać w sytuacji:

  • nagłego zachorowania, poza godzinami pracy POZ,
  • nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy,
  • gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni POZ może znacząco niekorzystnie wpłynąć na Twój stan zdrowia.

 

Kontaktując się z TPK, otrzymasz poradę

  • pielęgniarki/położnej 
  • lekarską.
w formie telekonsultacji.
 

W ramach TPK uzyskasz:

  • poradę medyczną
  • e–receptę
  • e–skierowanie
  • e–zwolnienie.
 

Porady są udzielane w czterech językach:

  • polskim
  • angielskim
  • rosyjskim
  • ukraińskim.

Więcej informacji na stronie: https://www.nfz.gov.pl/kontakt/teleplatforma-pierwszego-kontaktu/

 

Galeria

  • Powiększ zdjęcie Screenshot 2021-06-08 at 10-31-40 Teleplatforma Pierwszego Kontaktu Kontakt Narodowy Fundusz Zdrowia (NFZ)

    Screenshot 2021-06-08 at 10-31-40 Teleplatforma Pierwszego Kontaktu Kontakt Narodowy Fundusz Zdrowia (NFZ)